субота, 12. август 2017.

PEKMEZ OD KAJSIJA & APRICOT JAM



Potrebno:
7 kg kajsija
500-600 gr secera
3 kasike vanilinog ekstrakta
2-3 kasicice cimeta 
Priprema:
Kajsije oprati i posusiti krpom,izvaditi koscice.



U dublju serpu sipati kajsije i poseceriti ih.Pokriti krpom,ostaviti oko 30',pa promesati



i staviti na ringlu na srednu/nizu temperaturu.




Kuvati uz stalno mesanje.
Pred kraj,kada smesa postane gusta,dodati vanilu i cimet.
Kuvati jos 10-tak minuta.Ukupno vreme kuvanja je oko 2h,zavisno od temperature.Ja sam kuvala na temperaturi 1,5,pa je i vreme spremanja bilo duze.Skloniti sa ringle i mesati neprestano varjacom,jos 10-15',ako zelite da pekmez ima svetliju boju.
Tegle oprati i sterilisati u rerni.
Pekmez sto topliji sipati u tople tegle,zatvoriti dobro poklopcima.



Poklopce nekad iskuvam,a sada sam ih prebrisala alkoholom,jer su svi novi.Okrenuti tegle na poklopac.Ostaviti da se ohlade.
Svake godine sve sto ostavljam za zimu,pasterizujem,jer ne stavljam nikakve dodatke u zimnicu - pekmezi,ljutenice,ajvari....


Pasterizacija:
na dno serpe postaviti krpu,poredjati zatvorene tegle,naliti serpu vodom,1 cm do poklopca.Kuvati do vrenja na srednjoj temperaturi(ja sam na 2-ku),jos 60'.Pustiti da se sve ohladi,pa tegle vaditi i spolja obrisati krpom.
Stavljati etikete sa datumom pasterizacije.



                                                                                  
                                                                          Prijatno 😊 😉

 

2 коментара:

Укупно приказа странице

Образац за контакт

Име

Имејл адреса *

Порука *